עכבר עכבר הישמר,פן החתול יבוא מהר .עכבר עכבר נוס נוס נוס ..(וריאציה על נושא רומנטי)

קצת פוליטיקה אם לא איכפת לכם..

הצעת החוק של חבר הכנסת הנמרץ והמסור איציק שמולי להשוות את קצבת הזקנה של כל הקשישים לשכר מינימום

נפלה על חודו של קול.

הרשתות החברתיות סערו,רשימות הח"כים המתנגדים שגם ככה לא אהובים על אף אחד והאמת שבצדק

כי הם דואגים רק לעצמם הופצו לכל עבר.

צילומים של פחי זבל גדולים ,צפרדעים"עם שמות חברי הכנסת המתנגדים הופצו בכל מקום אפשרי,לביישם.

וחברי הכנסת מהאופוזיציה ,אחד טביוב שלא שמעתי עליו עד היום והשני חיליק בר שלדעתי נשלח מטעם עצמו למשא ומתן כזה ואחר בסין עם עצמו או עם מישהו בדרגה לא חשובה שאין לו השפעה על כלום,לא חזר לארץ להצבעות.

בקיצור,ההאשמה העיקרית היא שהקואליציה יושבת על סיר הבשר,דואגת לחמם את התחת היקר שלהם על כסאות מעור צבי,בעוד קשישי ישראל מחטטים בפחים בנסיון לקושש ארוחה.

ואני אומר דבר לא פופלרי בעת הזאת,למרות שאני מהשמאל:

טוב שהצעת החוק בניסוח הזה של שמולי נפלה.

נהוג לומר על מירי רגב ועל גילה גמליאל השנואה עלי יותר מרגב שהן פועלות איך שפועלות כדי שקהל הבוחרים שלהם יקדם אותם במעלה הרשימה בפריימריז וראש הממשלה (כל ראש ממשלה,ותודה לביבי שהביאנו עד הלום) יקדם אותם בממשלה הבאה

אז תופתעו נורא לדעת שגם במפלגות אחרות יש פריימריז וגם שם אנשים רוצים להתקדם במעלה ההר ודאי במפלגה צפופה כמו המחנה הציוני האומלל שיושב הראש שלו משריין  כמה מקומות לאנשיו (לא ממש ברור מי הם..),ליבני עושה גם לביתה וכל השאר מבינים שהמים תיכף יציפו אותם והם אללי יצטרכו שומו שמיים לעבוד ממש

וזה גבירותיי ורבותיי,זה סיוט של כל חבר כנסת מכהן,להבעט החוצה.

אז מגיע איציק שמולי שלזכותו יאמר שהוא חבר כנסת חרוץ,שעשה כבר דבר או שניים למען ניצולי שואה וקשישים אחרים ומניח הצעה שברור שמי שיתנגד לה יחטוף.

כמות שהיא, הצעת החוק זועקת מרב פופוליזם (פופוליזם:רצון להיות פופולרי על חשבון אחרים)

מה רוצה שמולי,שכל האנשים במדינת ישראל מגיל 67 ומעלה יקבלו קצבה בגובה שכר המינימום?

הרי יש אנשים שיש להם,ודאי כל שכבת תשובה דנקר ושאר איילי הון 

יש אחרים שיש להם פנסיה יפה וחיים לא רע

ויש את השכבה החלשה שבאמת זקוקה לעזרה וקצבת זקנה בגובה שכר המינימום הייתה  עוזרת להם מאוד.

לכן אני מתפלא על שמולי,להביא את הצעת החוק כמות שהיא זו עבודה רשלנית.

לייצר הפרדה בין אלה שיש להם לאלה שאין ,זה הדבר הנכון לעשות.יכול להיות ששמולי רצה רק לייצר רעש?

לגרום כעס? ולרחוץ בנקיון כפיו ועל מגש הכסף הזה להגיע סמוך לראש הפירמידה במפלגתו?

לא יכול להיות,לא הצדיק שמולי

אבל לגרום לציבור להתגולל על חברים בקואליציה שמצביעים כמו עדר עגלים,בלי לקרוא בכלל את הצעת החוק ,זה בסדר.

כשאתה קורא  את הצעת החוק ומבין מה היא אומרת באמת,אתה מבין  ששמולי חושב שעם ישראל הם אהבלים ואם אני זוכר נכון זה לא הפעם הראשונה. (גוגל זוכר,אני פחות)

אם כבר ישנס שמולי מותניים,יביא הצעה אחרת שגם תעלה למשק פחות כסף וגם תעשה צדק עם מי שאיו לו ואני בטוח שיעשה צדק וההצעה תעבור.

זה מביא אותי להתלבטות שיש לי בערך כל זמן שהממשלה הזאת מכהנת

אין לי למי להצביע

בואו נקצר דרך,למפלגות הימין לא אצביע וזה כולל את ,יש עתיד' עם זה שרוצה להחליף את ביבי שאת שמו קצת קשה לי לבטא מרב שהוא פאטטי מביך ואהבל

אז מי נשאר? מר"צ והמחנה הציוני.

מרצ הפכה לא רלוונטית,לזנדברג יש כריזמה של חמוס,אין שם אמירה חברתית כלכלית רצינית לדעתי ובזבזתי את קולי עליהם די והותר

המחנה הציוני בהרכבו היום לא יכול לנצח אף אחד ודאי לא את ביבי

וכל השמות החדשים שעולים חדשות לבקרים כמו יעלון ואורלי לוי  לא עושים לי את זה,בעיקר לוי שאם תצליח ,תחבור לביבי במהירות שטס מטוס f35

אז נשאר בני גנץ שלא אומר כלום ונותר לראות  מה יעשה שיוכרזו בחירות ומי יהיה בהרכב שלו ובעיקר מה תיהיה האג'נדה,

קול בס והבנה בבטחון מדינתנו הקדושה כבר יש לנו.

יום שישי,אני קצת חולה,התקררתי קשות ואני מטפל בעצמי

מקווה להחלים לגמרי עד יום ראשון

אני סיימתי,תיהיו טובים

 

אה  וזה פוסט ראשון על המחשב החדש,כיף גדול

36 תגובות בנושא “עכבר עכבר הישמר,פן החתול יבוא מהר .עכבר עכבר נוס נוס נוס ..(וריאציה על נושא רומנטי)

  1. תתחדש על המחשב טליק 🤗  כיף גדול. הסאגה של קצבאות הזיקנה והצורך להבחין בין מי שזקוק לבין מי שפחות זקוק מזכיר את מאבק הנכים. למרות שיש פחות נכים מזקנים, נראה לי (מקווה לפחות). מאד מאד קשה להבדיל בין מי שלא זקוק למי שכן ורק הביטרוקרטיה סביב זה תיגרום בסוף שאף אחד לא יקבל. לא יודעת מה הפתרון. וגם לא יודעת למי להצביע. צרה צרורה

    אהבתי

    1. אמפי,יש סטאטיסטיקות,יש כלים להבחין מי זכאי ומי לא,זה לא שלוקחים ונותנים כמקשה אחת,ראית מה קורה עם הפנסיה של השוטרים וכוחות הבטחון,מגיע שיתוגמלו,אבל לא כולם וודאי לא על חשבון קיצוצים במשרדים שמטפלים באוכלוסיות חלשות,שמולי כבר עשה עבודה טובה מזאת ויש לו את הכלים לבחון מי נזקק ומי לא.
      אני לא אומר שההצעה הייתה עוברת,אבל אם לא תעבור במתכונת שאני מציע,הזעם על המתנגדים יהיה מוצדק לגמאי

      אהבתי

  2. השורה האחרונה חייכה אותי: מי יתן ותכתוב פוסטים רבים ונהדרים על המחשב החדש. אשר למצב הפוליטי, מה חדש? דווקא שמולי אחד הרציניים (בלי קשר להצעת החוק הזו, שגם אני מסכימה שהיא נמהרת ופופוליסטית), אולי השריד היחיד שנותר ממחאת האוהלים. בעיני מרצ עדיין אטרקטיבית, למרות שתמר זנדברג באמת מדינת תלביב ולא ממש עושה לי את זה. אבל יש שם דור של צעירים מאוד רציניים כמו אבי בוסקילה שאני מחבבת. גיליתי שאם אני מזדהה עם אדם אחד במפלגה זה מספיק לי כדי להצביע עבורה, אם כי אני עוד לא בטוחה שאבי בוסקילה זה מספיק. 

    אהבתי

    1. אני רואה פוסטים של בוסקילה בפייסבוק,אבל הוא לא נראה לי האיש שיסחוף מצביעים מחוץ למרצ להצביע  למפלגה אם הוא יעמוד בראשה
      עייפתי מהמפלגה הזאת ואני לא רואה איפה היא יכולה לשנות,עדיף לה לדעתי לחבור לגוף כמו המחנה הציוני בפורמט אחר אולי,אין לי רעיון איך גורמים לשמאל לחזור,אבל למרצ לבדה אין זכות קיום לדעתי
      ותודה מניפה

      אהבתי

  3. יש מצב שההצעה של שמולי היא בעצמה פופוליסטית, כבר ביו דברים מעולם.   אני נזכרת בהצעה אחרת השבוע  –  להקים ועדת חקירה בעניין האלימות נגד נשים   –  כי גם שם אני לא בטוחה שהוועדה היא מה שנחוץ,  חשוב בעיניי הרבה יותר שיעבירו סוף סוף תקציבים מספיקים לרווחה,  נראה לי שזה יכול להיות הרבה יותר יעיל.  אבל התחושה היא שמה שיותר חשוב לחברי הכנסת זה איך זה ייראה מאשר תכל’ס מה לעשות עם זה,  וזה באמת מדאיג.

    שורה תחתונה:  גם אני לא יודעת למי אצביע.  לא מתה לא על מרצ ולא על המחנצ,  אבל לא רואה אופציה אחרת,  וכפי שאני מייחלת כבר שנים  –  היה עדיף שירוצו בגוש אחד. 

    אהבתי

    1. הבנתי,תודה.
       פעם הייתי מתקן כל שגיאה שהייתה יוצאת מהמקלדת
      לאט לאט ויתרתי ,גם בגללל שחלון התגובות של ישרא הפך פחות ידידותי וגם כי אני מתעצל וסומך על הגיונם והנבונות של המגיבים.
      לדעתי את יחידת סגולה בסוגיה,אבל אני מבין מאיפה זה בא:-)

      אהבתי

  4. אין למי להצביע. כל כך נכון, כל כך מאכזב. כמו שיש כאן כאלה המייחלים לריצה משותפת של מר"צ – אני הייתי שמח, אם גבאי, לפיד, ובני גנץ היו רצים יחד. כל אחד מהם איננו כוס התה שלי. אני לא חושב שגנץ היה רמטכ"ל מזהיר, אני לא חושב שהוא אמר דברים חכמים מאז שפשט מדים. אבל זה לא ממש משנה, בעיניי. מה שחשוב, לדעתי, הוא שיוָוצר כוח שיוריד את נתניהו מכס השלטון. אבל כולם סובלים מאגו מנופח, אף אחד מהם לא מוכן להיות מספר 2 – ולכן אף אחד מהם גם לא יהיה מספר 1.
    נשאר העניין הזה של שמוּלי. ובכן, אני ממש מעריץ את פעלו של האיש. יש לו ביצים. גם לצאת מהארון כהומו – וגם לפעול למען השכבות החלשות. והוא פועל למענן, ללא לאות. פופוליזם? – יאללה, שיהיה, כל עוד הוא עושה את הדברים הנכונים.
    ===>

    אהבתי

    1. יש כאן אנשים, שתוהים מאין המימון. ובכן, יש במדינה הזו הרבה כסף. המון כסף. רק מה? הוא מופנה למקומות הלא נכונים: מטוס עבור ביבי/ מקלט אטומי חדש עבור אנשי השלטון/ אוטוסטרדות לשום מקום ביהודה ושומרון – כשכל הגוש מגדרה עד חדרה הוא פקק אחד ענק/ כספים לכוללים וישיבות במקום לחינוך איכותי חילוני/ גימלאות לחרדים מרובי ילדים במקום לזקנים/ תוספת תקציבים לבתי חולים חרדים, כשמערכת הבריאות הציבורית גוססת. יש כסף, רק תראו לאן הוא הולך. ואם היו מצליחים להעביר הצעת חוק המגדילה את קצבת הזיקנה – אולי האוצר היה נרתם להעלאה אמיתית וסבירה של קיצבת הזיקנה, מהפחד שאכן יעלו אותה לרמת שכר המינימום.
      במצב הנוכחי – לא נותנים למי שמגיע. מגיע לנכים, שכן קיצבת נכות אמורה להיות משהו שהנכה יכול לחיות ממנו – שכן איננו מסוגל לעבוד.
      ===> 

      אהבתי

      1. במציאות הנוכחית, כשביבי בשלטון – אכן חתמו על הסכם עם הנכים, בעקבות ההפגנות שלהם. ומיד אח"כ – שילמו להם בפועל פחות ממה שהוסכם וסוכם. האוצר הגדיר את זה כ"טעות" – ושילם פחות. כי ככה בא להם, לחלאות שנקראים "נערי האוצר". אז הנכים שוב מפגינים – ולאף אחד לא אכפת, חוץ מאשר לאזרחים שנתקעים בפקקים ומקללים את הנכים…
        ובקשר לתשלום קיצבת זיקנה לכל:
        יש היגיון בתשלום כזה, משום שגם העשירים שילמו דמי ביטוח לאומי כל השנים. לא סתם שילמו – אלא שילמו יותר מכולם, בגלל המשכורות הגבוהות שלהם. אז מה צודק? שהם ישלמו הכי הרבה – ובסוף לא יקבלו כלום? למה? מגיע להם להיענש על כך שהיו מוצלחים – והצליחו מבחינה כלכלית? מגיע להם עונש, על שדאגו להפריש כספים רבים ועכשיו יש להם פנסיות גבוהות?
        ===>

        אהבתי

      2. במאמר מוסגר אציין, שגם כיום אישה (מגיל 62) וגבר (מגיל 67), שבוחרים להמשיך ולעבוד למרות שהגיעו לגיל פרישה – לא יקבלו גימלת זיקנה, מביטוח לאומי, אם משכורתם (לא הפנסיה, ממש משכורת מעבודה) תעבור סכום מסוים (קרוב ל -10,000 שקלים). צריך להגיע לגיל 70 כדי להנות מפנסיה, למרות משכורת גבוהה. ושוב אני שואל: מדוע? מדוע העובדה, שבנאדם בוחר להמשיך ולעבוד, צריכה לפגוע בגימלה שמגיעה לו כפונקציה של גיל? הרי הוא שילם דמי ביטוח לאומי כל חייו! בדיוק כמו הגימלאי שהפסיק לעבוד. וכך, המדינה מעודדת הפסקת עבודה, במקום לעודד המשך עבודה של מי שרוצה ויכול להמשיך לעבוד.
        שוב, חשוב לי לומר: יש המון כסף למדינת ישראל. השלטון המושחת שלנו פשוט דואג שהכסף הזה לא יגיע אלינו. זה הכל. 

        אהבתי

      3. מרגיז ומקומם,אגב בגלל החוקים האלה,גימלאים שזקוקים לעבודה משתדלים לא לעבור את רף הסכום המותרגם כדי לקבל גמלה וגם לקבל שכר בגין עבודתם החדשה והם לרב עושים קומבינות עם המעביד

        אהבתי

      4. לא אמרתי שלא יקבלו כלום,אבל שיקבלו פחות ממה שמקבלים אלה שאין להם,אני סמוך ובטוח שגם שמולי וגם באוצר יושבים אנשים שיכולים להתגבר על הנוסחאות המסובכות לכאורה האלה ולשלם לכולם בהתאם

        אהבתי

    2. אני לא מייחל לריצה משותפת מחנצ מרץ כי לא אצביע לאף אחד מהם וגם לא לרשימה משותפת שלהם כי היא לא תעשה שינוי,אני מסכים שעם כוחות אחרים יתאחדו,גנץ,ברק יעלון הם יוכלו לגבור על נתניהו,אם לפיד ילך איתם או יעמוד בראש רשימה כזאת לא אצביע להם.
      אני מסכים ששמולי עושה בדרך כלל עבודה מבורכת,כאן הוא כשל וחבל.

      אהבתי

  5. אהבתי מאד את הניתוח הפוליטי, ובעיקר צחקתי על התאורים: פאתטי מביך ואהבל מתאר נהדר את זה שקשה לך לבטא את שמו, וכריזמה של חמוס מתאר את זנברג. אז באמת למי להצביע אין לי מושג.
    אז תהיה בריא ותהנה מהמחשב החדש.

    אהבתי

  6. אני חושבת על 2 דברים
    מצד אחד זה נכון שיש אנשים עשירים מאוד במדינה שלנו שממש לא צריכים את הקצבת פנסיה בגובה שכר המינימום (שזה 5300 אם אני לא טועה)
    מצד שני, אנחנו חיים במדינה דמוקרטית, ואי אפשר לעשות אייפה ואייפה בין האזרחים
    בדיוק כמו שדנקנר ותשובה יקבלו היום קצבת פנסיה מהמדינה כמו הקשיש העני ברחוב, רק שלקשיש העני, זה לא מספיק לכלום
    בכל מקרה אני אומרת שאתה צודק, ומצד שני לעשות הפרדה בין עשירים לעניים זה לא דמוקרטי – ופה יש בעיה
    אני גם לא חושבת שהקואליציה הצביעה נגד החוק הזה בגלל הנסיבות שהזכרת. הם הצביעו נגד החוק הזה כמו שהם מצביעים נגד כל חוק חברתי (שלרוב יוצא מהאופוזיציה)

    אהבתי

    1. אני לא אומר לתת לעניים ולא לעשירים,אני אומר לתת גם לעשירים וגם לעניים ביחס הפוך להכנסתם.
      כלומר לעשירים פחות ולעניים יותר,ואפשר לעשות זאת וזה גם יכביד פחות על סל התקציב

      אהבתי

  7. האמת שאני איתך באותה הרגשה של אין למי להצביע
    למעשה רוב הסיכויים שאני לא אצביע בבחירות הקרובות בגלל זה
    הרגת אותי עם מה שכתבת על מרצ. אני פשוט רואה שמרצ תחת תמר זנדברג הפכה להיות שמאל קיצוני יותר ולא מייצגת את הדברים שהיא בעבר ייצגה עבורי – וחבל (חבל גם עבורם כי אני מכירה לא מעט מצביעי מרצ שלא יצביעו להם)
    המחנ"צ…. מעולם לא חשבתי להצביע להם.
    באופן כללי יש לי בעיה עם הפורמט שנעשה בשנים האחרונות עם חברי כנסת. שהם מחממי כיסא, ואפשר לספור על 2 ידיים מי באמת עושה משהו ומי סתם מקבל משכורת שמנה. וזה עצוב בעיני שזה ככה.
    הכנסת אמורה לפעול לטובת הציבור, והיא לא עושה את זה, לפחות לא רוב הזמן.
    תתחדש על המחשב!
    זה תענוג לעבוד על מחשב חדש 🙂
    בטוחה שתהנה ממנו

    אהבתי

    1. תודה,סליחה שאני לא מגיב ענינית על מה שכתבת.מישהי הגיבה לי אתמול בלילה בפוסט אקראי,תיכנסי בבקשה לפוסט שהכותרת שלו היא מהשיר נשל הנחש של מאיר אריאל ותסתכלי בתגובה האחרונה,אולי תוכלי לסייע.
      תודה

      אהבתי

      1. רק עכשיו ראיתי…
        האמת שהדרך היחידה זה להכניס מייל ושישלחו לשם את שם המשתמש והסיסמא. לא ניסיתי את זה מעולם ואני לא יודעת אם זה באמת עובד. אבל כתבתי לה ואם זה יצליח מה טוב 🙂

        אהבתי

      2. נקווה שתצליח,זו בעיה קשה למי ששכח את הפרטים של הכניסה וזה שאף אחד לא יכול לסייע.
        תודה שענית לה

        אהבתי

  8. ראשית החלמה מהירה.
    בא נודה, כל מי שעוסק בפוליטקה, נגוע בפופוליזם (כהגדרתך). אחרת לא היה שם.
    לא רק טובת הציבור עומדת לנגד עיניהם אלא גם טובת הציבור. אם באותה הזדמנות הם יכולים לרפד היטב את שכרם, לדאוג לפנסיה משודרגת ולדאוג לבני ביתם, אז למה לא לנצל את הקלף שיש בידם?

    אהבתי

  9. וִיהִי, נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ – עָלֵינוּ: וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ, כּוֹנְנָה עָלֵינוּ; וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ, כּוֹנְנֵהוּ

    אהבתי

  10. נדמה לי ששמעתי ששמונים חברי כנסת חתמו על תמיכה בחוק של שמולי, ואחר כך חזרו בהם בהצבעה. אז אני לא יודעת איפה הבעיה, בניסוח החוק או במשמעת קואליציונית שמונעת מאנשים קשישים להזדקן עם טיפת כבוד וזה לא ששכר המינימום מאפשר כזה כבוד כשתרופות לבדן יכולות להגיד לסכום של מאות שקלים בחודש.

    אהבתי

    1. ברור שבמשמעת הקאוליציונית
      אבל משחקי האגו  למי יש יותר כח לא עובדים בשבילנו לצערי וככה נראית הכנסת שלנו,בית המחוקקים עלק
      תודה פועה

      אהבתי

  11. רק עכשיו ראיתי את הפוסט. באמת קשה לדעת למי להצביע. מקווה שגם ימניים מרגישים ככה כי נדמה לי שאף בן אדם נורמאלי לא מסוגל להצביע למפלגת ביבי.
    נכון שגם המחנצ לא מציאה גדולה אבל מי עוד נשאר?
    סותמים את האף ומצביעים 

    אהבתי

כתיבת תגובה