על דא ואה

בשלושה שבועות האחרונים היינו בסאגה מוזרה עם הבנק.


סיפרתי כבר שלקחתי הלוואה ממקום העבודה שלי לפני 3 חודשים לצרכים כאלה ואחרים ואמרתי שאנחנו רוצים "למרכז" את ההלוואה.לצורך זה היה עלינו למלא טפסים בבנק,להביא 2 ערבים ואז הבנק היה אמור לעשות פעולה מסויימת בחשבון וכתוצאה מהפעולה ההחזרים של ההלוואה היו קטנים.


העניין שגם הבנק וגם אחראית ההלוואות בארגון בו אני עובד השתמשו בטרמינולוגיה כזאת שלא יכולנו לחתום על המסמכים,כי ממנה השתמע כאילו לקחנו סכום מסויים ולצורך "המרכוז" אנחנו אמורים להחזיר לכאורה 90 אחוז מההלוואה במכה אחת וזה לא נשמע לנו הגיוני.

בשביל מה לקחת הלוואה אם אנחנו נדרשים להחזיר 90 אחוז ממנה אחרי 3 חודשים?


פעמיים הגענו לבנק כדי לחתום ובגלל ההסברים הלא מובנים של הפקידה לא הסכמנו לבצע את המירכוז ורק בפעם השלישית,היא הבינה שהשפה הבנקאית בה היא משתמשת אולי לא מובנת לנו וכך נוצרת אי הבנה אחת גדולה ורק אז הואילה להסביר שקיזוז חלק מההלוואה נעשה במחשב והעברה לכאורה שנעשית היא בתוך מחלקת ההלוואות של הבנק וזה לא פוגע בחשבון שלנו ומאיתנו לא ילקח כסף.


כשתמהנו למה העניין הזה לא הוסבר לנו כבר בפגישה הראשונה שהייתה חוסכת מאיתנו עוגמת נפש גדולה וגורמת לזה שהמירכוז יהיה כבר במשכורת הקרובה ולא בעוד חודש,לא הייתה להם תשובה.

הרי לא לכולם ברורה הטרמינולוגיה הבנקאית וכשמשתמשים במילה קיזוז משתמע מכך שכסף נלקח ממך,מה העיה להסביר בשפה פשוטה שהקיזוז הוא עניין פנימי של המחלקה הרלוונטית בבנק ולא באמת פוגע בנו?


אז ביום שני האחרון חתמנו על  המירכוז ,החישוב הפנים בנקאי הוסיף בפועל עוד סכום כסף נאה וכולם יצאו מרוצים.


העניין הזה העסיק אותי כל כך ששמתי בהמתנה את העניין של הסי טי שעשיתי בבית החולים וקופת החולים לא אישרה לי טופס 17.


עכשיו הראש שלי פנוי לצאת למאבק בקופת החולים כדי שיחזירו לי את הכסף ואני מתכוון לעשות הכל כולל לפנות לתוכניות צרכנות כאלה ואחרות שיסייעו לי לקבל את כל הכסף או את חלקו הגדול,זה עניין עקרוני ואני לא מתכוון לוותר.


אתמול נסענו לנחם את נגה.


הרגיש לי נכון לעשות את זה למרות המרחק,נגה ואני מכירים וירטואלית מאז שהיא התחילה לכתוב כאן, עניין של כ10 שנים לדעתי,לפני שנתיים נפגשנו כשהיינו בנופש בנהריה והמסירות שלה לאביה בכל הזמן הזה שהיה בדיור המוגן ,ריגשה אותי.


כשהודיעה שנפטר הרגשתי שאני רוצה לתמוך בה ולהביע את תנחומיי אישית.


כשאמרתי לזוגתי שאני רוצה לנסוע לנהריה הרגיש לה טבעי להצטרף כי גם היא פגשה את נגה במפגש לפני שנתיים וגם היא מלווה במסירות  את אביה הנמצא כיום במחלקה סיעודית בבית חולים.


אז לקחנו לנו יום חופש (אני חצי יום) ונסענו.


פגשנו את נגה ואת בן זוגה,הייתה פגישה מרגשת ואחרי שעה קלה במחיצתם,חזרנו בחזרה.


שמחתי שנסענו.


אני סיימתי,תיהיו טובים


 


 


 

14 תגובות בנושא “על דא ואה

  1. העניין הזה של חוסר יכולות (או סתם חוסר נכונות) לנסח דברים בשפה שתובן לבני אדם רגילים ממש יכול לחרפן פילים. במקרים כאלה לא אכפת לי לצאת סתומה ולשאול עשר פעמים "אז מה זה אומר תכל’ס מבחינתי?" ולדרוש מהם הסבר נורמלי עד שאני משוכנעת שהבנתי. טוב שהסאגה הזאת הסתיימה עבורכם.
    כמה נהדרים אתם שנסעתם לנחם את נ*גה בשבתה שבעה על מות אביה, ממש חיממתם את לבי בכך. וזה מוכיח לי שוב כמה החברות בבלוגיה היא לא סתם…. 

    אהבתי

    1. ממש לא היה איכפת לי לצאת סתום.מדובר בדי הרבה כסף ורציתי להבין ולהיות בטוח שאני עושה את הדבר הנכון,מדהים רק שהם לא תפסו שכדאי להסביר בעברית פשוטה מה אומר המרכוז ולא לדבר לי על קיזוז,אני מבין שקיזוז זה לקחיה של כסף מהחשבון,בסוף זה הסתדר לשמחתי.
      צודקת, גם לי מרגיש לחלק מחברי וחברותי כאן אני מרגיש מעבר לוירטואלי .
      תודה !

      אהבתי

  2. זה מעצבן שהחברים האלה בבנק,  שתפקידם לייעץ ולעזור,  לא מתאמצים מספיק כדי שהכול יהיה ברור.  טוב שהכול התברר לכם מבלי שנגרם נזק.

    ויפה שנסעתם לנגה.  אני חושבת עליה הרבה השבוע.

    אהבתי

  3. גם אני נפעמת מנסיעת הניחומים שלך ושל זוגתך לנגה לשבעה בנהריה. לא מובן מאליו בכלל, ובהחלט מעיד על הקשרים החזקים שנוצרים כאן בבלוגיה. בטוחה גם שהיא באמת נוחמה בביקור הזה. זה באמת עוזר. 
    ואשר לכל השאר: מחזקת את ידיך – אל תוותר. תוכניות רדיו וכל מה שצריך. בהצלחה. 

    אהבתי

  4. השימוש בשפה מקצועית היא חלק מה"טריק" שלא לומר התרגיל של חברות שמתרתו להתיש אותך ולהביא אותך לחשוב שהם צודקים רק שיפסיקו לדבר !
    גם אני יכול להשתמש בשפה שישמע כאילו אני מבין משהו מהחיים שלי …

    טליק בלוחם בדרכים (בהצלחה).

     חבר טוב אתה,טליק, השתתפתי בצערה של נגה (גם אצלה בבלוג)

    אהבתי

    1. איכשהו ההסבר לא נראה לי בהקשר שלי,הכסף כבר נמצא בחשבון,כל מה שהם צריכים לעשות זה לומר בשפה פשוטה שהם עושים העברה פנים בנקאית לצורך איזון אצלם,לא ברור לי למה זה לא נאמר כי על פניו יש להם אינטרס זהה לשלי,שלי תיהיה משכורת גבוהה יותר כדי שלא יהיה קושי עם ההחזרים החודשיים,אבל אולי הכל היה בתום לב,אנא עראף
      ותודה

      אהבתי

כתיבת תגובה